Tajuk:
PENGINTEGRASIAN KIT PENGAJARAN DALAM PROSES PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN (P&P) BAGI PELAJAR BEKEPERLUAN KHAS.
Berdasarkan maklum balas, penambahbaikan yang dapat dikenalpasti adalah seperti:
Pernyataan masalah
- Kaedah tradisional yang diguna pakai oleh guru-guru menyebabkan pelajar-pelajar bekeperluan khas sukar untuk memahami sesuatu isi pengajaran.
- Guru-guru kebanyakannya lebih selesa menggunakan kaedah kuliah tanpa menggunakan BBM yang bersesuaian membuatkan pelajar kurang berminat untuk terlibat aktif dalam kelas.
Tujuan Kajian
- Menjadikan proses pengajaran dan pembelajaran (P&P) bagi matapelajaran Bahasa Melayu untuk pelajar bekeperluan khas lebih berkesan dan efektif.
Objektif kajian
- Penerokaan penggunaan kit pengajaran dalam P&P bahasa melayu oleh guruuntuk menjadikan kelas lebih aktif dan bermaklumat.
- Menarik minat pelajar untuk belajar bahasa melayu.
- Menjana pemahaman dan pemikiran kreatif pelajar dalam bahasa melayu.
Bentuk soalan
- Adakah penggunaan kit pengajaran dapat membuatkan sesi P&P lebih hidupdan menyeronokkan?
- Adakah pengintegrasian kit pengajaran dalam P&P bahasa melayu dapat membantu pelajar memahami isi pengajaran dengan lebih mudah?
- Bagaimana kit pengajaran dapat memupuk pelajar bekeperluan khas berfikir?
0 comments:
Post a Comment