Friday, November 20, 2009

Aktiviti 6: Tugasan 4 (Kekuatan Subjek)

Individu:
  1. Pengajaran subjek memerlukan banyak demonstrasi, simulasi dan eksperimen yang dapat menyeronokkan dan menarik perhatian pelajar.
  2. Pengajaran lebih kepada realistik dan aplikasi dalam kehidupan seharian.
Pandangan ahli kumpulan:
  1. Pengajaran lebih berpusatkan guru yakni komunikasi sehala. Guru lebih bersifat dominan dalam pengajaran.
  2. Pengurusan kelas dan penerimaan maklumat lebih terkawal serta sahih.
  3. Silibus pelajaran dapat dihabiskan mengikut masa yang ditetapkan oleh sekolah (matlamatsekolah tercapai).
Pendapat kumpulan lain:
  1. Pelajar dilihat lebih banyak membaca memandangkan kaedah sedia ada yang digunakan gurumenuntut pelajar lebih bersedia sebelum P&P berjalan.
  2. Pelajar lebih menumpukan perhatian dalam pengajaran. Sumber: Siti Amira binti Mohamad P52048

0 comments: